Én magam akkor találkoztam vele, amikor egy újabb játékfejlesztéshez segédprogramot kerestünk UNITYbe a fiúkkal. Akik anno bevezettek a játék készítés varászsvilágába.
(Most nem kezdem el mesélni, mennyivel másabb az az animáció, ami ráadásul még interaktív is - egy külön poszt témája lenne az összes lelkendezésem leírni erről, maradjunk annyiban: ez lett, jópár éve, jópár évre a NAGY Ő.)
Visszatérve - tehát elkezdődött a NAGY KALAND, mitntegy fél évünkbe telt, mire használhatóra fejlesztettük a tudásunkat SPINE-ileg. Azután újabb projektek következtek, már más csapattal, és igazából tavaly nyáron döbbentem rá, hogy tulajdonképpen ezzel a kis (?) programmal össze lehetne rakni akár egy komplett játékgépet is, amit már csak egy atlas file-ba csomagolva be kell húzni a developer programba, és nagyjából kész is a játék. Vért izzadtunk, mire kisilabizáltuk, mi hogyan lesz jó - na itt jön képbe a kulturális különbség kontinensek, nemzetek közt: kínaiaknak dolgoztunk, megtapasztalhattuk, mennyire sajátságos, ugyanakkor praktikusan esszenciális a gondolatmenetük, mondhatom, valóban nyelvében él a nemzet - hát nyelvtanilag nem tudom, mennyire lenne megtanulni az ő nyelvükön is szólni, de írni egészen biztosan eltartana jóideig.
Hosszú távú együttműködés ugyan nem lett a dologból, mert minden bonyolultságuk mellett irdatlan gyorsak is, elvárva ugyanezt a tempót mindenkitől. És ha azt gondolod, napi 10 óra gép előtt ülés - SOK, akkor tévedtél. Napi 24 órában. Na az kb az a szint, ahol egy kínai megrendelő elkezdi felemelni a kezét, hogy ESETLEG csettintsen egyet...nagyjából elismerően.
Mindenképp hasznos hónapok voltak, rengeteg dolgot megtanultam az én SZERELMEMRŐL, azt gondolom, csak előnyömre vált ez az időszak.
Viszont, mivel én még a klasszikus animáció farkasanya-kölyke vagyok, mégiscsak a rajzfilm az én igazi világom. Ráérő időmben viszont mostanában már szinte mindent, a frame-to-frame animációt is a SPINE-nal készítem.
Vektort ugyan nem tud, de van egy óriási előnye: remekül be lehet hálózni, és a leglehelletnyibb finommozgást is prezentálni vele. Valamint: olyan kicsikére össze tudod zsugorítani a munkád, majdhogynem adatvesztés nélkül, hogy még a facebook is csont nélkül engedi fel a hálóra. Már persze, ha oda akarnád felpakolgatni, amit épp összekalapáltál.
Rátérve a lényegre: hoztam pár elkészült animot, egy tesztmunkából, ezek már publikus anyagok, nézegethetően, csak hogy valami bemutatót is produkáljak, ha valaki kérdi, mivel foglalkozom mostanság.
* * *
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése